Pióra: grupa łuczników larpowych
Jesteśmy grupą larpową skupiającą się na graniu oddziału łuczników na bitewniakach w światach Warhammera i Wiedźmina.
Pierwsze kroki w świecie bitewnych larpów stawialiśmy jeszcze w 2018 roku, na legendarnym już Battle Queście. To właśnie tam narodził się Zakon Piór z Talabheim - oddział zwiadowców, wiernych Taalowi, bogu dzikiej przyrody.
Naszym domem jest Wielka Puszcza, a codziennością walka ze zwierzoludźmi i ogólno pojętym chaosem. Polityczne rozgrywki i konflikty ludzkich landów są dla nas sprawami drugorzędnymi - nami zresztą i tak rządzi kapłan!
Styl gry Piór to nie tylko strzelanie z łuku. To również zwiad - tworzymy mapy, działamy w małych grupach i przedzieramy się przez gęstwiny, które inni wolą omijać. Nierzadko wspieramy inne oddziały, pełniąc rolę przewodników. Trzeba potajemnie przetransportować kapłankę Mananna do miejsca mocy? Pióra służą pomocą.
Zakon Piór z Talabheim to nasze główne wcielenie w świecie Warhammera, choć od czasu do czasu występujemy także w innych rolach, na przykład:
Kruki Kniei - grupa dezerterów z Piór, czczących lokalne, krwawe bóstwo, daleko poza granicami Imperium,
Milicja Strzelcza z Thann - ochotnicy z małej wioski w słonecznym Averlandzie, broniący swych domów w lokalnym konflikcie,
Bezkarna Kompania - grupa zakapturzonych banitów z feudalnej Bretonii, szukających sprawiedliwości dla uciśnionego chłopstwa i zysku dla siebie.
Eksperymentem, który zajął specjalne miejsce w naszych sercach są Strzały Nesy - komando Scoia'tael, które gramy na larpach Wiedźmina od Źle się dzieje w Dolinie Pontaru w 2022 roku.
Strzały, mimo że zaczynały spokojnie, szybko znalazły się po przeciwnych stronach względem reszty Scoia’tael i niemal od razu zostały okrzyknięte terrorystami, a Nesa, ich dowódczyni, zbrodniarką.
Ostatni sezon miał zamknąć historię Strzał. Mimo że zakończył się trzygodzinnym sądem i ścięciem samej Nesy, okazał się początkiem dalszej opowieści o zemście, krzywdzie i rolnictwie. Jeśli chcecie poznać szczegóły tego, co było i co jeszcze nadejdzie, zapraszamy do naszej grupy!
Planujemy również start kolejnego komanda - tym razem bez związku ze zdrajcami i terrorystami - abyśmy mogli wspólnie grać u boku reszty bitewniakowego Scoia’tael.
Warhammer i Zakon Piór to dla nas miejsce, w którym wyzwalamy ducha scoutów, podczas gdy Wiedźmin wciąga nas w wir intensywnych emocji i dramatów.
Organizacja
Co roku jedziemy jako grupa na około trzy larpy bitewne, ostatnio częściej jako Scoia’tael niż jako Pióra. Organizujemy też raz albo dwa razy do roku, na wiosnę i na jesieni, wewnętrzne manewry, na które zapraszamy potencjalnych rekrutów i przyjaciół oddziału. Na manewrach ćwiczymy łucznictwo i inne umiejętności, jak ciche poruszanie po lesie. Organizujemy też małe larpy, rozwijające naszą wewnętrzną fabułę.
Członkowie Piór rozrzuceni są po całej Polsce, ale największe grupy są w Trójmieście i Wrocławiu, gdzie od czasu do czasu organizujemy lokalne treningi i spotkania.
Rekrutujemy przede wszystkim osoby, które są zainteresowane larpowym strzelaniem z łuku, natomiast nie wymagamy wcześniejszego doświadczenia w łucznictwie. Wiele Piór po raz pierwszy zaczęło strzelać już w naszej grupie. Mamy doświadczonych łuczników, którzy pomogą w nauce, pożyczą sprzęt i doradzą przed zakupem własnego.
Dbamy o to, aby każdy nowy gracz przeszedł trening podczas naszych manewrów, zanim po raz pierwszy weźmie do ręki łuk na larpie. Warunkiem możliwości strzelania na grze jest obecność na manewrach, co pozwala nam sprawdzić i ocenić umiejętności rekruta. Dodatkowo wprowadziliśmy system „buddiego” - każdy nowy gracz otrzymuje przypisaną bardziej doświadczoną osobę, która odpowiada za niego podczas gry.
Jeśli zawsze chciałeś być jak Legolas, Robin Hood albo harcerz ZHP - zapraszamy do nas!
Autor zdjęć: Piotr Muller Fotografia, Rekografia