LarpVenture
Historia
LarpVenture to efekt współpracy Jakuba “Krassusa” Krassowskiego i Marcina “Słowika” Słowikowskiego, którzy w 2022 roku, podczas konferencji międzynarodowej Portal w Krakowie, postanowili nadać realny kształt swoim dwóm larpowym marzeniom:
dobrej jakości gier w obszarach fabuły, designu, produkcji i doświadczenia grających,
wsparcia, profesjonalizacji i gratyfikacji finansowej dla osób robiących larpy.
Pierwszy larp pod szyldem LarpVenture odbył się w maju 2023 i od tego czasu LarpVenture wyprodukowało 14 larpów (w tym 5 międzynarodowych) i kilka dużych wydarzeń dla firm.
Specyfika LarpVenture
LarpVenture to studio produkujące larpy. W dużej części są to larpy stworzone przez inne osoby lub grupy. Za sprawą LarpVenture doczekaliśmy się kolejnych edycji D8, Idzie niebo ciemną nocą czy 4th of July czy pierwszej edycji GiG3Ra. Są też takie, które tworzone są z inicjatywy LarpVenture przez zaproszonych do współpracy twórców, jak Krystalium, Wiry Pontaru czy Cyberpunk 2077: City of Change.
Kilka osób, które pracują w LarpVenture na co dzień, jest w głównej mierze związanych z praktyczną, formalną, finansową i komunikacyjną stroną organizacji. Poza tym w stałej współpracy są zespoły projektowe poszczególnych larpów, odpowiadające za ich stronę produkcyjną i merytoryczną. Do każdego wydarzenia są także zatrudniane osoby pracujące na miejscu, w charakterze obsługi technicznej, wsparcia i animacji gry.
Motywacje i cele
Motywacją dla stworzenia LarpVenture jest wiara w to, że larpy powinny być bardziej dostępne dla szerokiej publiczności, że warto powtarzać dobre larpy, kurować nowe projekty i współpracować z innymi tworzącymi. Jest to możliwe tylko dzięki profesjonalnej produkcji i współpracy z ludźmi, którzy mają doświadczenie w poszczególnych aspektach.
Założyciele uważają, że tworzenie i organizacja larpów może być nie tylko hobby, ale też sposobem na życie, profesją, kompetencją, którą można się chwalić w CV. Spółka przeznacza zysk na płace dla osób pracujących przy produkcji, tantiemy dla twórców oraz wydatki, które zapewnią firmie stabilny rozwój, a w przyszłości pozwolą produkować więcej larpów, zatrudniać więcej osób oraz organizować staże w branży.
Czym się zajmujemy teraz?
Aktualnie pracujemy nad zwiększeniem zasięgu naszych działań i ich profesjonalizacją. Szukamy kolejnych projektów i współprac zarówno w środowisku larpowym jak i poza nim. Pozyskujemy kolejne licencje do organizacji larpów w znanych settingach oficjalnie i zgodnie z prawem (mamy już np. możliwość organizowania larpów w uniwersach Wiedźmina i Cyberpunk 2077 od CD PROJEKT RED).
W najbliższej przyszłości możecie się spodziewać larpa w świecie legend arturiańskich we współpracy ze Stowarzyszeniem Argos, larpową adaptację gry planszowej Nemezis we współpracy z Larp Spacem oraz kilku innych projektów, które zostaną ogłoszone, gdy tylko nabiorą realnych kształtów i mocy prawnej.